No esperis que els problemes creixin.

La nostra feina és ajudar a millorar el benestar i trobar l'equilibri descobrint tot el potencial dels adolescents per tal de canviar la situació actual per la situació o estat desitjat.

Llegir més

Què es treballa en les sessions amb adolescents?

L'adolescent és una persona que està fent una transició en el cicle vital: passa de ser un nen a ser un jove i, per això, el seu cos canvia (la pubertat) i comença a reafirmar la seva identitat. Això implica decidir quin rol, quin “personatge” representarà en els diferents àmbits de la seva vida: la família, l'escola, els amics… i, per tant, també està canviant la seva manera de relacionar-se amb els altres, adquirint noves conductes, nous valors. La seva funció principal o meta en aquesta etapa és adquirir autonomia i allunyar-se de la protecció familiar.

Aquests canvis poden ocórrer amb una considerable tranquil·litat, però altres vegades es generen tensions i/o conflictes. Aquests conflictes poden ser una eina de creixement i maduració o poden ser un bloqueig i una font d'infelicitat i molèsties.

Les sessions fan que l'aprenentatge sigui més fàcil perquè l'adolescent pugui conèixer-se

L'autoconeixement és fonamental i serà un factor clau al llarg de la teva vida i descobriràs el que et motiva, el que t'impulsa. També pot ajudar a desbloquejar tensions, esbrinar el que està causant el pany.

Quan comencem un procés d'acompanyament estem treballant per aconseguir un objectiu molt específic en un temps determinat. En tot moment ens preguntem com sabran que el que vull està passant?

Com puc fer una sessió?

Normalment una sessió dura aproximadament una hora, en la qual es manté una conversa en un ambient de confiança i respecte total i preservar la privacitat de l'adolescent. Es revelarà quins conflictes s'han de resoldre i quines eines té el propi adolescent. Cadascuna d'elles té un món de possibilitats dins d'elles.

Quant de temps triga un procés d'acompanyament amb un adolescent?

No hi ha cap número de terminació de sessió. Dependrà de cada persona. En general, ens movem entre 4 i 10 sessions, encara que poden ser tantes com l'adolescent necessita.

Quan proposar un procés d'acompanyament al seu fill?

  • Quan és incomunicat.Si el nivell d'incomunicat a casa és un problema tant per a l'adolescent com per a la resta de la família.
  • Quan no està motivat.Si no estudia i està profundament desmotivat.
  • Quan s'aïlla.Si sorgeixen problemes amb els amics, o no tens amics, els perds fàcilment, vius aïlladament en el teu món...
  • Quan ets víctima de l'assetjament escolar.En aquests casos cal reforçar l'autoestima, aprendre a establir límits i dir "No", tenir confiança i confiança en si mateix.
  • Quan es deprimeix.Si vostè està permanentment trist, vola, amb una autoestima molt baixa.
  • Quan se sent perdut.Si no saps què fer amb la teva vida, què estudiar o què vols dedicar-te.
  • Quan es pot tenir ansietat i por.Si la por, la inseguretat i l'ansietat (que poden ser comuns en aquesta etapa de la vida) es converteixen en un fre i prevenir el progrés, fer qualsevol cosa.
  • Quan està estressat.Quan els exàmens i altres reptes que la vida va posar davant de vostè li causen molt estrès.
  • Quan es rebel·la radicalment.Si el nivell de rebel·lió és tan alt que implica disputes diàries i lluites a casa, incompliment constant de les normes, a casa, a l'escola, etc.

Què podem fer per la teva adolescència?

Després d'un procés d'acompanyament sobretot s'obté:

  • Coneix-te millor.Notant quins judicis o creences té sobre si mateix i el seu entorn, quins recursos propis té a la seva disposició i el que li falta.
  • Descobreix talents.Quins són els teus talents naturals, on tens facilitat per desenvolupar- te. El que necessita per aprendre a aconseguir el que vol.
  • Augmentar l'autoestima.Aprendre a acceptar-se i estimar-se mútuament, aconseguint una major confiança en si mateix.
  • Coneix el que et motiva, el que t'apassiona i com gaudir-lo.Conèixer-se en profunditat, eliminant les creences que poden estar bloquejant. Sàpiga el que vol i el que no vol.
  • Capacitat per relacionar-se amb els altres.Enriquidor i constructivament.
  • Sàpiga que sempre pot trobar equilibri i pau interior una altra vegada, quan ho necessita.Potenciar la seva intel·ligència emocional, és a dir, conèixer les seves pròpies emocions i com gestionar-les.

Què he de fer, psicoteràpia o coaching?

Aquest dubte sorgeix avui davant l'ampli ventall de possibilitats del sector de l'ajuda al benestar emocional, mental, etc.

El més important és que la persona que es preocupa per tu té un bon coneixement del comportament humà, el que ens mou, quins patrons ens condicionen, que els sistemes en què ens movem són tan importants com el comportament individual (ens referim a la família, l'escola, l'entorn laboral, etc.). Avui dia, la psicologia és la disciplina que respon a això amb més garanties.

El coaching és una tècnica, una metodologia, una eina molt útil que ens ajuda en determinades ocasions a aconseguir alguns objectius en poc temps. Però avui en dia hi ha moltes modalitats de coaching i no totes tenen la mateixa qualitat ni són mínimament validades.

És important a l'hora d'escollir qui ens pot ajudar a tenir la formació necessària (degudament acreditada), a sintonitzar amb la persona (ja sigui la família, el niñ@, el adolescent@) i sobretot això sap acompanyar-los com l'única persona que és. Cada cas és únic, no hi ha receptes per a tots.

SOL·LICITA MÉS INFORMACIÓ O UNA PRIMERA VISITA DE PRESENTACIÓ SENSE COST NI COMPROMÍS I CONEIX-NOS.: CONTACTE

SESISÓ INFORMATIVA GRATUITA

Truca'ns: 695664086

SESISÓ INFORMATIVA GRATUITA

Pots sol·licitar una sessió informativa gratuita per coneixe'ns i informar-te sobre la nostra manera d'acompanyar-te per resoldre el teu / el vostre problema, l'estimació aproximada de la durada de la intervenció i resoldre qualsevol dubte que pugui sorgir en aquest sentit.